Omringad av sitt eget liv.

Det har varit ett tag sedan jag skrev, men jag har inte haft något/ någon att skriva för.
Det har funnits mer saker att skriva om än jag kan räkna upp, men tyvärr är det enda jag inte har mycket av är tid att samla alla tankar och känslor och upplevelser och förmedla dem till er läsare på grund av virrvarret i mitt liv och bristande internet/eltillgänglighet.

Ett liv byggs på lika grunder, sen om man väljer att se eller ignorera dem är upp till en själv, dock är människan en makalöst finurlig varelse vars förmåga att blunda för saker för att må bättre är äcklande och likväl enastående.
Kändes som jaghöll på att spy på bussen idag, jag undrade om de var åksjuka, för mycket godis eller att människor och våra drag äcklar mig till döds, för jag insåg att jag var omringad av människor och själv var jag en av dem.

Livet är som paradiset, beroende på vad du gör inreds ditt fängelse på olika sätt, JA fängelse.
Ni som har läst bibeln eller på något tilsynes sätt känner till bibeln a lá Svensson vet att paradiset som var ett fängelse som våra anfädrer blev utkastade ifrån på tillika grunder: de hade fått kunskap, kunskap om sig själva och från att vara fångna i paradiset blev de fria som fågeln i samma stund som de blev utkastade.
De fick då leva det verkliga livet om man ska säga så, ifrån ett fängelse av tristess, till ett fängelse skapat av de själva och den värld de levde i.

Hur och vad du än gör, är du fångad i något, omringad av ditt eget liv, hur kan du fly ifrån dig själv?
Är man inte fångad av något för att man flyr...är man därmed  fångad av jakten...och/eller flykten.
Fly för att aldrig fångas av något, dör du är du fångad av döden.
Vad spelar det för roll om man är glad, svart eller sinnessjuk? Hur man än är slipper man inte ur fängelset, även om man är ljus nog för att kunna se murarna.
DU kommer aldrig ifrån ditt liv, vem du än är vart du än är, blunda därför inte för något i det.


"Om man blev visare för varje misstag man gjorde borde man till slut inte göra några. Men vi gör dem ändå."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0