Samspel via chatt.

image2
Jag vill bara utrycka min åsikt. varför är det så

att ett flertal tjejer på msn inte riktigt vet vad utrycket social
betyder? Om man är kille ska man hela tiden tjata
på dom om saker, för att hålla en konversation flytande.
Man ställer en fråga, för att sedan få ett svar,
då måste man lägga in en fråga igen för att det inte
ska bli tyst. Online konversation heter det, inte 20 frågor.
tex (Kille)Tja, hur var det i skolan idag? (tjej) mm ok -(här
försöker man instinktivt lägga in en fråga till eller ett
påstående så att hon ska svara, för oftast gör dom det i
nte självmant. Det verkar inte som om dom fattar att det
är jobbigt. Dessutom, till slut tröttnar dom på en bara för
att man tjatar i dom, men vad ska man göra, dom gör ju
inget självmant, man måste locka fram allt ur dom, och
dom är bara så oaktiva. Alla mina killkompisar tycker
exakt samma sak, vi killar är väl för 17 inga
rolighetsministrar för som är till för att underhålla tjejer.
Tyvärr verkar inte tjejer förstå detta. Respons!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det roliga är att du inte inser att folk inte vill prata med dig..

2008-02-19 @ 00:57:43
Postat av: sessan

håller med...men jag tycker att det du beskrivit precis stämmer in på killar inte tjejer XD

2008-02-19 @ 21:07:05
Postat av: Niko

anonym bitch. dömmer antagligen efter sig själv -.-
och jag tycker fan inte att det stämmer på killar.
(Y)

2008-02-20 @ 21:12:36
Postat av: Anonym

Håller med den tidigare kommentaren, en konversation flyter på utan problem om båda personerna vill prata med varandra... haha

2008-02-21 @ 17:51:32
Postat av: kasper

eyy jag är online!

2008-02-21 @ 19:34:12
Postat av: Amien

Håller med. ._. Asmånga tjejer är helt osociala. Astråkigt att prata med dem.

2008-04-24 @ 19:34:20
Postat av: ngn

det kan även bero på den andra personens humör den dagen och så gillar vissa att föredömma efter en sekund att nej.. tråkig diskussion , och ja. ingen vill prata med dig på MSN för det verkar som du inte kommer med ngt vettigt snarare, och du nakse är tråkig? läst din blogg och jag anser att det mesta du skriver handlar om dig och hur du ska lösa problem.. i alla fall vissa av bloggarna... och ja.. kom med ngt nytt kanske istället för att påpeka saker vi redan vet och sen ge ett ambivalent ojj
jag vet inte om jag betyder ngt elelr om ngn lyssnar. ja suit yourself

2008-05-22 @ 13:45:47
Postat av: Johan

Så sant. Många verkade bli stötta av det du säger men vafan? Alltså förstår ni inte att han försöker få er att förstå något och inte att han bara kritiserar skiten ur er. Ta åt er på rätt sätt istället.

Alltså vid samma tid jag skriver detta så händer precis det du skriver på flera håll och kanter.

2008-12-15 @ 01:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0