Bloggandets egentliga sida.

Ok nu är det inte så att jag är en nobelpristagare som skriver perfekta krönikor om saker eller, en überrosa fjortis som skriver om sin dag ner i minsta detalj.
Det bör egentligen finnas en större anledning till att blogga, iallafall för vissa.
För mig handlar det inte om att breda ut mitt ego och få alla vänner att veta vad för 1000 ointressanta saker jag gjort under dagen, eller vem som gillar vem, eller vilket kafe som har bäst fika.
Jag antar att alla har läst en sådan blogg, visst det kan vara underhållande om det handlar om din vän.
Men det FINNS REDAN oräkneligt antal så många som tar upp samma ämnen om och om igen.
Alla känner väl igen det här som är typiskt för bilddagboken;
 
Det här är jag när jag vaknar( bild på sig själv i rufsigt hår), sen åt jag frukost ( bild på mackor ev yoghurt med kellgog's frosties), nu går jag till skolan ( bild på fotografens ben/skor), framme i skolan och träffar X och X (bild på personens vänner som gör konstiga miner), tråkiga lektioner( bilder ur klassrummet), efter skolan gick vi ner på stan( massa ben igen i rörelse), vi gick in på kafe X ( upprymda miner över det väntade fikats snara antågande), X beställde det och X beställde något annat.(bild på kaffekoppar och diverse bakverk), sen gick vi hem till X (bild på ben igen), till slut gick alla hem och jag ska sova gonatt puss <3<3<3(bild tagen på en spegel som visar halva personens kropp, vanligtvis inte huvudet).

Det är sådant här flera har tröttnat på antar jag, däribland jag, det är tur att man inte kan infoga alltför många bilder i en blogg utan att göra den oläslig, annars skulle vi ha bdb-folk som gjorde gräsliga bloggar.
Tankar och ideér gör sig bäst att skrivas ner, då de kan få andra att upplysas om saker de inte hade någon aning om, och andra kan spinna vidare i originalförfattarens tankebanor och komma på andra saker än någon i mängdens ofantligt händelserika dag.

Folk vars bloggar man läser känner man redan, man vet redan i princip det mesta om dem.
Då skriver dom bara om sina händelser, för att de inte har något nytt att berätta.
                                                    >>>Ev. Fjortisblogg skapad.<<<

Jag är inte ute efter oseriös eller seriös kritik om mitt liv.
Om man ska kommentera något ska man göra det i samma anda som efterfrågas.

//E

Kommentarer
Postat av: Kasper

klockrent, du har så rätt med bdb!

2008-04-08 @ 16:56:32
Postat av: Niko

så sant. kan inte sägas på ett bättre sätt

2008-04-08 @ 21:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0